کفش های کتانی پایدار ساخته شده از ضایعات میوه

۱۴۰۰/۱۰/۱۵

برند ایتالیایی کفش کتانی ID.EIGHT کفش های ورزشی ساخته شده از موادی را طراحی کرده است که محصولات فرعی صنایع غذایی هستند و به عنوان ضایعات به حساب می آیند، مانند پوست سیب، هسته انگور و برگ آناناس و از آنجایی که صنعت نساجی دومین صنعت آلاینده در جهان است، این برند انتخاب کرده است که کفش های کتانی خود را در ایتالیا با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست تولید کند.

کفش‌های پایدار سبک کنایه‌ای و پویا ID.EIGHT را از طریق تضاد رویه پلی استر بازیافتی سفید و جزئیات با سایه‌های قرمز و آبی که ترکیبی از رنگ‌های معاصر و روشن را ایجاد می‌کنند، بیان می‌کنند.

این شرکت از چهار ماده مشتق شده از سیب، هسته انگور و آناناس استفاده می‌کند و فرآیند تولید با پلیمریزاسیون ضایعات میوه انجام می‌شود.

صنعت آناناس سالانه حدود 40000 تن برگ تولید می کند و ضایعاتی در نظر گرفته می شود که معمولاً برای پوسیدگی یا سوختن رها می شود. امروزه می توان آن را برای ایجاد یک ماده زیست تخریب پذیر بازیابی کرد و به ازای هر 480 برگ (16 گیاه آناناس) 1 متر مربع از این ماده را می توان به دست آورد.

در سال‌های اخیر میزان ضایعات کشاورزی و مواد غذایی مورد استفاده برای تولید محصولات پایدار از صفر به بیش از 30 تن در ماه رسیده است.
..